Pagina's

zondag 27 november 2011

Het muisje op de maan

Er was eens een muisje, lief, schattig en klein,
dat oh zo graag een stukje groter zou willen zijn.
Wat zeg ik, een stukje, nee, dat is niet waar,
Als ik dat zeg, dan onderdrijf ik de boel zwaar!

Het muisje wilde een volwassen muis zijn,
want dat leek hem ontzettend fijn!
Altijd maar doen waar hij zin in had:
nooit meer groenten eten, maar altijd patat!

Altijd laat naar bed en nooit meer vroeg op,
en een dieet van popcorn, cola en drop!
Ja, dat leek het muisje wel wat.
Hij was al papa en mama's regels méér dan zat!

Maar als hij ze dat vertelde, dan lachten ze hem uit.
"Droom jij maar lekker verder, jij kleine schavuit!
Jij moet eerst nog heel veel dingen leren
en daarnaast nog een heleboel studeren!"

"Weet je eigenlijk al wat je later worden wil?"
En het muisje sloeg een keiharde niet-muiselijke gil.
"Ja natuurlijk weet ik dat!
het antwoord op die vraag is makkelijk zat!"

"Als ik groot ben, wil ik geen gewone baan,
als ik groot ben, dan ga ik naar de maan!
Daar word ik dan astronaut,
en wat jullie daarvan denken laat me koud!"

Papa en mama kwamen van het lachen niet meer bij
maar het muisje hield voet bij stuk, en bleef erbij!
Hij zou iedereen doen verbazen
en van hun sokken doen blazen!

Maar tot het zover zou zijn,
droomde het muisje fijn.
Over zijn huisje op de maan
en de allermooiste droombaan!

Want hij liet de moed niet in zijn schoenen zakken
en liet zijn droom door niemand afpakken.
Want hij wist dat hij door hard te werken en te blijven dromen
Hij ooit op een dag, op de maan zou komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

dank je wel voor je reactie!